Puur natuur - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Wim Weeseman - WaarBenJij.nu Puur natuur - Reisverslag uit Road Town, Britse maagdeneilanden van Wim Weeseman - WaarBenJij.nu

Puur natuur

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

12 Juli 2012 | Britse maagdeneilanden, Road Town

Hoi,

Inmiddels afgezakt naar de Orkneyeilanden en verblijf hier 2 dagen in een jeugdherberg.
Dit is niet z,on gekke plek als je bedenkt dat het hier maar 8-10 graden is!
Zowel de Shetlands als de Orkneys zijn nu onafhankelijk maar nog steeds is er een soort landjepik tussen Noorwegen en Schotland diwe deze eilanden er wel bij willen hebben.
De vlucht van bergen naar Aberdeen is prima verlopen. gelukkig is ook de fiets zonder schade meegekomen. Wel even spannend.
Ik ben daarna bijna zeeziek geweest op de ferry tussen Aberdeen en de Shetlands. 14 uur op de boot die geweldig tekeer ging. je kon niet normaal op het schip lopen.
Mijn zoon Bert had zowel de vlucht als de ferry geregeld . helemaal top Bert!

Sponsoring :

Kijk ook nog even op de website www.outofpoverty.com waar ik ook op vermeld sta.
Misschien hebben jullie al wat sponsorgeld overgemaakt.
Op het eind van de reis krijgen jullie bericht van de totaalstand.

Morgen ( vrijdag) kom ik in Schotland aan. Dit eerste deel is ook nog behoorlijk heuvelachtig maar ik ben weer uitgerust.
Bergen is trouwens een geweldig leuke stad : een aanrader !

De meest bijzondere ontmoeting tot nu toe was een Duitser die op de autoped rondtourde met 2 tassen met kleding aan het stuur en kampeerspullen voorop.
Zo maak je wat mee onderweg!

Groet, Wim.

• 13 Juli 2012 - 17:48

Judith:

O my god!! 8 tot 10 graden!! Wat een hel. Niet buiten gaan slapen hoor met die kou je hebt ten slotte vakantie :)

• 14 Juli 2012 - 09:20

Gerbert:

Tja, het kan fris zijn in Schotland...zoals Judith al zegt: niet buiten slapen en ...zeker niet fietsen met alleen een kilt aan...voor je het weet heb je blaasontsteking! Nog een survivaltip voor schotland: veel haggis eten!

• 15 Juli 2012 - 20:55

De Zwarte Pijl:

Wim, als het zo is dat de Shetlands onafhankelijk zijn, is het dan voor jou mogelijk om op korte termijn een voetbalinterland te regelen tussen Nederland en de Shetlands zodat het voor onze nieuwe bondscoach Louis van Gaal tot de mogelijkheden behoort om met een overwinning zijn rentree te vieren? De KNVB zal je hier eeuwig dankbaar voor zijn want de Rode Duivels zijn momenteel voor onze Leeuwen niet te verslaan.
    Veel plezier in Schotland, maar niet teveel van het nationale vocht drinken want dat slaat bij jou gelijk op de benen en zie dan nog maar eens vooruit te komen.

• 19 Juli 2012 - 06:10

Peter Homan:

Moi Wim,

Even een berichtje uut Grunn.
    Geweldige prestatie tot nu toe en wat een leuke verhalen. Ik heb diepe bewondering voor je. Nu Scotland voor de boeg. Een prachtig ruig land met op sommige plaatsen restanten uit de oertijd die zo vrij toegangkeleijk in het open veld liggen.
    Lekker genieten en een voorspoedige reis verder. Je krijgt overigens de groeten van de oud wijkpostcollega's